다이어트수분섭취

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작성자다니엘 조회 3회 작성일 2020-11-26 15:39:48 댓글 0

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다이어트 수분 보충 이유 한의사가 총정리

0:22 물을 많이 마시면 안좋다?
1:17 물 마시면 부어서 살찐다?
4:15 물마시면 지방연소율이 증가
4:56 물마시면 식욕이 감퇴
5:35 다이어트 제반증상 예방
6:45 WHO 수분 섭취 권고량
7:51 음료수보다 맹물
7:59 3줄 요약

[참고문헌]
1-1 중앙일보 - 물, 너무 많이 마시면 ‘사망’이르는 독1-2 한겨레 - 물먹기 대회 참가 미 여성, 물중독으로 사망

2-1 Merck Manual - Edema

3-1 Berlin School of Public Health, Charité University Medical Center Berlin, Berlin, Germany - Association between water consumption and body weight outcomes: a systematic review

3-2 Brown CM, Dulloo AG, Montani JP / Department of Medicine - water-induced thermogenesis reconsidered: the effects of osmolality and water temperature on enerty expenditure after drinking.

4-1 Dennis EA, Dengo AL, Comber DL, Flack KD, Savla J, Davy KP, Davy BM. / Department of Human Nutrition, Foods and Exercise, Virginia Tech, Blacksburg, Virginia, USA. - water consumption increases weight loss during a hypocalric diet intervention in mddle-aged and older adults.


4-2 Muckelbauer R, Sarganas G, Grüneis A, Müller-Nordhorn J / Berlin School of Public Health, Charité University Medical Center Berlin, Berlin, Germany - Assoiation between water consumption and body weight outcoes: a systematic review.

4-3 Dennis EA, Dengo AL, Comber DL, Flack KD, Savla J, Davy KP, Davy BM / Department of Human Nutrition, Foods and Exercise, Virginia Tech, Blacksburg, Virginia, USA - water consumption increases weight loss during a hypocalric diet intervention in mddle-aged and older adults.

4-4 Davy BM, Dennis EA, Dengo AL, Wilson KL, Davy KP / Department of Human Nutrition, Foods and Exercise, 221 Wallace Hall (0430), Virginia Tech, Blacksburg, VA 24061, USA. - water consumption reduces energy intake at a breakfast meal in obese older adults.

5-1 WebMD Medical Reference - How Drinking Fluids Can Help You Manage Constipation


6-1 Water Requirements, Impinging Factors, and
Recommended Intakes
By A. Grandjean
World Health Organization

7-1 Popkin BM, Barclay DV, Nielsen SJ / Department of Nutrition, University of North Carolina - University of North Carolina, Chapel Hill - Water and food consumption patterns of U.S. adults from 1999 to 2001

7-2 Daniels MC, Popkin BM / Department of Nutrition, School of Public Health at the University of North Carolina - Impact of water intake on energy intake and weight status: a systematic review.

7-3 Pan A, Malik VS, Hao T, Willett WC, Mozaffarian D, Hu FB / Department of Nutrition, Harvard School of Public Health, Boston, MA, USA - Changes in water and beverage intake and long-term weight changes : results from three prospective cohort studies.

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안녕하세요 젤린이 여러분~!
오늘은 제이제이가 최근
일반식을 하면서 바뀐 몸의 컨디션을 베이스로
젤린이들에게 함께 공유하고싶었던
내용을 준비해봤어요.

특히 저염야채식을 오래 하는경우
체력이 떨어지고 피로함을 느끼고
소화장애를 겪는 분들이 있을거예요.

다이어트도 물론 좋지만,
장기적으로 몸을 유지하기 위해서는
밸런스가 맞는 유지식을
나에게 맞게 세팅하는것이
가장 중요하다!라고 생각해요.

충분한 수분섭취와
적정량의 염분섭취는
일반식을 베이스로 먹게되면
자연스럽게 만족됩니다.

+젤린이들은 하루 수분섭취를 얼마나 하고있나요 ? 혹시 물을 마시기
어려웠던 경험은 없었나요?
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